2 Nisan 2010 Cuma

Mucize diyet reçeteleri



Dikkat aşağıdaki reçeteyi uygulamayınız altındaki yazıyı okuyunuz..Saygılar....
8.00 : Anason
10.00: 2 adet kivi, adaçayı
12.30: Portakal suyu, kuru kayısı, badem, adaçayı
16.00: Portakal, anason çayı
18.00: Limonlu su
19.30: Ispanaklı yoğurt, anason çayı
23.00: Melisa çayı
Sakın bu diyeti uygulamayın.
Bu diyet uygulansın diye yazmadım buraya. Bu diyeti bir gazetenin online sayfasından aldım. Bu reçetenin verildiği yerde haftanın her günü için aynı mantıkla yazılmış tarifeler var. Bu reçete uygulanırsa ne kadar güzel kilo kaybedileceği vücudun ne kadar güzel forma gireceği vs anlatılıyor. Hem de ballandırılarak.
Ben yalnızca pazartesi için verilmiş olan tarifeyi aldım yukarıya.
Aynı şekilde haftanın hergünü için ayrı ayrı yazılmış öneriler var. Mantık aynı. Arkadaş almış eline kalemi kağıdı bir şeyler yazmış. Göze hoş gelsin diye de kulağa hoş gelen şeyler koymuş.
Sabah 8 00 de anason.
Gece yatmadan önce melisa çayı.
Saat 10 da 2 adet kivi.
Peki sen benim kim olduğumu biliyor musun?
Bende şeker kalp tansiyon vs var mı biliyor musun? .
Sen benim boyumu kilomu biliyor musun?
Benim metabolizmamı bilmiyorsun.
Günlük kalori ihtiyacımı bilmiyorsun.
Benim damak tadımı hiç bilmiyorsun.
Ama benim hangi saat de kaç tane kivi yemeye ihtiyacım olduğunu biliyorsun.
Vs Vs.
Bu sorular uzatılabilir.
Sen beni hiç bilmiyorsun tanımıyorsun. Ama benim için en uygun beslenme programını bana öneriyorsun.
Bu komikliktir.
Doktor musun?
Diyetisyen misin?
Doktor yada Diyetisyen kimliği arkasına saklanmış gazeteci misin yada bu sektörün ne kadar rant anlamında, reyting anlamında önemli olduğunu bilen sıradan uyanık bir vatandaş mısın?  
Her kim isen yaptığın yanlış.
Ezbere insanlara bu şekilde önerilerde bulunamazsın.
İnsanların sağlığı ile oynayamazsın.
Oynamamalısın.
Şimdide gelelim asıl konunun muhataplarına.
Fazla kilolarınız olabilir. Yada bir sağlık sorununuz olabilir. Her ne olursa olsun mutlaka bir hekimin değerlendirmesi olmadan sağlığınızla oynamayın, oynatmayın.
İşin kolayına kaçıp hiçbir yere gitmeden evimde televizyonun karşısında yada gazetemi okurken hazır reçeteleri alır uygularım diye düşünmeyin. 
Çünkü bu yanlış.
Doğrusu ne?
Eğer beslenme ile ilgili diyet ile ilgili bir desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız mutlaka bir uzman Dr muayenesi yada değerlendirmesi yapıldıktan sonra yine Dr önerisi ile bir takım diyet reçeteleri uygulayabilir yada Diyetisyenin değerlendirmelerini alabilir ve uygulayabilirsiniz.
Hiç kimse anason bulmak, almak yemek zorunda değil. Yine hiç kimse melisa çayı içmek zorunda değil. Sevmediğin hoşlanmadığın bir şeyi sürekli yemenin içmenin sıkıcılığı da işin başka boyutu.
Dünyada hiçbir insanın uygulaması gereken diyet bir başka insanla aynı olamaz.
Çünkü dünyada birbiri ile tıpa tıp aynı 2 insan yoktur.
Dolayısıyla her insana aynı reçeteyi önermek akılcı değildir, bilimsel değildir, mantıklı değildir…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder